Första julen!!

Axel berättar...
Det här med jul tycker jag nog är roligt, konstigt, intressant och lite läskigt. Massa konstiga nya saker händer, som den här konstiga gubben i röda kläder och massa vitt hår...hmmm, som sagt, läskigt. Nu har jag fått massa nya leksaker och fina kläder två dagar i rad och i morgon bär det av till Farmor och Gösta och då har mamma och pappa sagt att det säkert blir fler konstiga former med papper som man kan riva av.
Pappa och mamma säger att jag hittills har fått en pulka, en SKRINDA, en hakklapp, gosedjur, en skjorta, en CD där de sjunger om mig och en MASSA MASSA ANNAT. Det säger inte mig så mycket, men jag litar på deras omdöme och tackar alla som ligger bakom presenterna!
Idag lanserar jag min nya blogg - Legenden om Prins Korv. Det har varit lite surr om den, och anledningen till varför jag byter är inte så mycket att jag söker självständighet - jag är sjuuuukt mammig - men det tar ett halvt liv (i mitt fall, nästan bokstavligt talat) att ladda upp bilder på blogg.se. Förhoppningen är att det ska gå snabbare på Blogger, och att vi får en bra start på 2010.
Här är jag hos Morfar och Maggan på lillejulafton, dan innan dopparedan.
Morgonbus med mamma å pappa. Om jag förstod det rätt så fick jag en present, men jag busade mest. Och stackars jag har fått ögoninflammation, men jag är glad ändå=) Leo fick ett ben som han sprang iväg och mumsade i sig, det tyckte jag var synd för jag ÄLSKAR att busa med Leo!
Enligt mamma och pappa skulle man titta på en Anka, det var roligt.
Morbror och jag, vi träffas för sällan! Men så blir ju stunder som dessa ännu roligare!


Pappa och jag är julfina!!


Som sagt, LÄSKIGT!!!!


Mamma fick hjälpa mig lite eftersom många av mina paket var lika stora som jag, om inte större!


Efter en lång och spännande dag somnade jag gott hos moster kajsa.


Kommentarer
Postat av: Cathrine

GOD JUL!



Ni verkar ha haft en riktigt fin jul med era nära och kära!

Postat av: Morbror

Tack för goa juldagar, saknar er redan! Axel är underbar.



PS. Tycker det ser ut som att fler än den lille tar sig en tupplur i soffan på sista bilden...

2009-12-26 @ 19:03:37
Postat av: Anonym

2009-12-26 @ 22:01:04
Postat av: Morfar

Det var jättemysigt att ha er här på "lillejulafton" allihopa. Kram till er alla, och en extra till Axel!

2009-12-26 @ 22:03:28
Postat av: Moster Kajsa

Åh, herre min ge vilket vackert barn.

Tack för en mysig jul!

2009-12-27 @ 23:04:48
Postat av: mormor

Tack för en mycket fin jul hela familjen !

Du Axel är så underbar och go ett stort charmtroll.

2009-12-28 @ 09:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0