Gungpremiär!!!

En helg full av roliga aktiviteter börjar lida mot sitt slut. I fredags hade Axel besök av en lite äldre söt tjej som heter Tilda, himla kul. I lördags var farmor och Gösta här och lekte med Axel, väldigt trevligt. På kvällen kom Colin o comp. och busade och det blev även "flickan som lekte med elden" tittande.
Idag har det varit skönt väder så vi tog oss en liten promenad till lekplatsen. Axel fick gunga för första gången, det var väldigt uppskattat=) På väg hem mötte vi en granne som har en pojk som är några dagar äldre än Axel. De hade kört 5 minuters-metoden för att få bukt med de nattliga uppvaken. Det hade funkat för dem! Jag fasar ju för denna metod och mår riktigt illa varje gång jag tänker på den. Men det funkar ju för många och det är kanske värt det om det hjälper Axel att sova hela natten och somna om av sig själv... Om ni har någon erfarenhet av denna metod så skriv gärna och berätta!!=) Vi har fortfarande inte bestämt oss för om vi ska testa eller inte...ångest.
Kram på er!!
Mamma tyckte det var minst lika roligt som jag.
Skärmmössa och tomte är min melodi.
Axel fick se en snutt av Madagaskar...han blev mållös.
Mys med farmor och Gösta.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ja, det var verkligen mysigt med Axel igår, i ert juldekorerade hem. Han växer och utvecklas så mycket mellan varje gång vi ser honom. Saknar honom redan på hemvägen. Tack för en underbar em och en köttgryta som var helt fantastisk. Tack för den Sofie. Och puss på dig lille Axel säger farmor och Gösta

2009-12-06 @ 17:07:05
Postat av: Cissi & Colin

Vad förvånad jag blev att ni hade uppdaterat :-O

Jag tror säkert att 5minutersmetoden funkar, frågan är bara om man har hjärta att lyssna på sitt skrikande barn tills det har gått hem vad man vill att de ska göra...

Hoppas det blir bra vad ni än bestämmer er för!

Kram & tack för igår.

2009-12-06 @ 21:53:19
URL: http://onthemon.blogspot.com
Postat av: mormor

När jag har det trist och tråkigt på jobbet tar jag en titt på Axel med familj, och blir lika glad och varm i hjärtat varje gång. Ps du är så lik mamma och hennes syskon

på bilden när du är hos farmor puss

2009-12-07 @ 11:09:47
Postat av: Cathrine

.... Vad menas med 5 minuters metoden...?

Postat av: Anna

Vi körde en lightvariant av 5mm när vi ville att Alexander skulle lära sig att sova i sin säng. Vi satt bredvid hela tiden, men väntade fem minuter med att ge honom nappen och krama om honom igen när han skrek. Första dagen skrek han i en halvtimme och jag grät när han väl somnat. Andra dagen fick victor ta över, då skrek han i nära en timme. så höll det på i ett par dar men sen skrek han inte alls. Efter en vecka somnade han lugnt och fint och sov hela nätterna :)

2009-12-07 @ 22:02:17
URL: http://alexandersliv.blogg.se/
Postat av: Sofie

Cathrine: Det är så himla kul att du följer bloggen=) Med 5 minuters metoden menas att man ser till att barnet är mätt, torr och trött inför natten. Sen lägger man han i sin säng, stoppar om och säger sov gott. Sen går man ut. Om barnet börjar skrika får man gå in var femte minut och stoppa om och säga god natt igen för att visa att man är där, sen går man ut igen. Så håller man på tills barnet har somnat av sig själv.



Anna: Fy vad jobbigt. Jag förstår att du grät. Har det hållit i sig sen dess eller har ni fått köra om metoden?

2009-12-08 @ 09:45:32
Postat av: Moster

Jag ska snacka lite med Axel när jag kommer hem (nästa vecka!) om sömn, pingu och brudar. Jag tycker iallafall jag ser en lycklig Axel, även om hans föräldrar går i trötthetens skor.



Kärlek till er!

2009-12-09 @ 08:01:25
URL: http://frifoto.blogg.se/
Postat av: Anna

Han har sovit (nästan) varenda natt utan att vakna sen dess. Eller han vaknar ibland om han tappat nappen, men då kan han ta den själv och somna om på egen hand. När han var 11 mån fick han eget rum och då var jag orolig att han skulle börja vakna, men han sov faktiskt bättre!

2009-12-09 @ 20:37:29
URL: http://alexandersliv.blogg.se/
Postat av: Cathrine

Simhallen har undervattensfotografering nu någon dag i dec. Tänkte, nu när ni inte är och badar och ser infon.... Härkiga bilder blir det!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0