En mycket stolt mamma

Igår fyllde vår lilla Axel 1 vecka och nu är det verkligen på tiden att jag skriver några ord om hur det är att vara mamma. Jag passar på när han ligger och sover i vagnen i skuggan=) Att man skulle älska sitt barn över allt i hela världen var man beredd på....men ändå, det finns inga ord som kan beskriva för vad jag känner för vår lilla son. Jag kan ligga och titta på honom precis hur länge som helst, studera alla hans drag och miner.

Förlssningen gick väldigt snabbt, men tyvärr inte smärtfritt=) Men jag hade aldrig klarat det utan Lalles stöd. Han var helt underbar hela tiden, höll koll på mina värkar och framför allt talade om när de började dala igen. Vi kämpade tillsammans ända tills han kom ut och fick komma upp på mitt bröst.

För varje dag som går händer det något nytt med Axel. Ibland kan man längta tills han blir lite äldre och hänger med lite mer, men samtidigt betyder det att jag aldrig får tillbaka den här tiden och då får en nybliven mamma lite ångest över att tiden kommer att gå så fort. Så nu ska jag sluta och spendera min tid med min nya lilla familj (far och son) som jag är mäkta stolt över!!
 


Kommentarer
Postat av: Elin Blent

åhhh ni e så himla fina alla 3!! Vi måste snart få träffa er och lilla söta Axel!!!



Många kramar

2009-05-15 @ 14:08:23
Postat av: Camilla

Han är ju bara för sööööööööt! Vi är så nyfikna på lille Lalle Jr! Vet precis vad du pratar om... den där kärleken bara växer mer och mer för varje dag trots att man tror att det är omöjligt att älska någon mer än man gör!



Känner igen mig i det du säger när du längtar framåt samtidigt som du vill pausa tiden. Att ha barn blir bara roligare och roligare för varje dag som går, ändå tycker man alltid att det är skitkul JUST NU. Hajjar du vad jag snackar om eller blev det för flummigt? skratt ;o)

2009-05-15 @ 15:36:09
Postat av: Mormor

Han är ju så söt och jag längtar vansinnigt efter honom. Camilla skrev Lalle junior och det är han på mer än ett sätt för Lalle vägde ju 4400g när han såg dagens ljus. Lalle och Sofie, alla era fina ord lockar fram en tår i mina ögon varje gång. Jag älskar er. Puss på Axel

2009-05-15 @ 17:00:17
Postat av: Pappa (inte mamma)

"Mormor", Du är FARMOR!!!

2009-05-15 @ 17:23:38
Postat av: FARMOR

Javisst ja, det blev visst fel. Förlåt Carina = Mormor. Puss på Axel från FARMOR

2009-05-20 @ 08:26:10
Postat av: Morfar

Ja, ta vara på tiden, den går vansinnigt fort, jag vet............

2009-05-20 @ 14:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0