Varför??

Usch, vi är inne i en jobbig period. Axel somnar normalt sett för natten mellan 21 och 22. Varje kväll vaknar han när han har sovit ca en timme och gallskriker, han skriker så han tappar andan och är otröstlig. Det börjar ta knäcken på oss. Varför?? Vad kan man göra för att hjälpa honom?? Vi tror inte att det är magen då vi bara kör amning nu. Kan det vara nattskräck? Är han inte lite för liten för det. Igår kväll tog Lalle in honom till kontoret och satte på Pingu på datorn, han blev knäpptyst. Efter pingu somnade han i Lalles famn. Jag satt och grät hysteriskt i soffan under tiden. Jag tycker det är så jobbigt. Dels för att man inte vet vad det beror på, jag vet inte hur jag kan hjälpa/ trösta honom och oftast har man själv sovit i någon halvtimme så man är allt annat än människa.
Nu sitter han här i mitt knä i sin mysdress från Alfons Åberg och är hur lugn som helst och livet är bara underbart igen samtidigt som jag redan fasar för nästa kväll/natt.
Axel och räddaren i nöden: PINGU
Tagen av Linda (gudmor och moster=)

Kommentarer
Postat av: carina

Lucas gjorde likadant. Vi började ge honom ersättning på kvällen innan han la sig och då slutade det. Det kan vara värt ett försök i alla fall.

2009-10-05 @ 12:14:55
Postat av: Ida

Men usch vad jobbigt det låter. Lucas var inte sån i den åldern så jag kan tyvärr inte ge några konkreta råd. Hör med bvc om det kanske är något med utvecklingen som kan vara orsaken. Hoppas det går över snart så ni alla tre kan få det lite lugnare. Hade själv en period i somras då Lucas började drömma som han vaknade på nätterna och var otröstlig och det tog flera timmar innan han kom till ro. Var jobbigt just då men det gick över efter ett par veckor.

Kram!

2009-10-05 @ 13:27:00
Postat av: Camilla

Usch, stackars er! Det är näst intill outhärdligt att se sin lilla bebis så ledsen! Skönt att det gick att avleda iaf.



Kram på er!

2009-10-05 @ 14:37:17
URL: http://camillabloggar.bloggagratis.se/
Postat av: Cissi

Inte roligt att ni har det jobbigt! Håller tummarna att det snart blir bättre. Kram

2009-10-07 @ 17:08:22
URL: http://onthemon.blogspot.com
Postat av: Sofie

Tack för alla uppmuntrande kommentarer och råd, hoppas verkligen att det vänder snart!

2009-10-12 @ 11:30:14
Postat av: Farmor

Stackars er, men nu vet ni ju att det var öroninflammation - och det gör ont. Lalle sa idag att ni nu fått sova 2(!) hela nätter. Underbart. Vi gläds med er. Kram från oss

2009-10-14 @ 12:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0