AXEL Erik Tage HANSEN

Sådärja. Nu heter Axel Axel och både mamma och pappa fällde en tår under ceremonin, ok, mest mamma. Det blev väldigt lyckat och hela Axels familj var samlad. Vi smällde upp ett partytält på trädgården och höll ceremonin där. Min syster var gudmor och Magnus, en nära vän, var gudfar. Linda (gudmor) tillsammans med sin kompis människo-Leo (eftersom det finns en hund-Leo i familjen) sjöng två låtar. "Prins Noel" som vi lyssnade mycket på när Axel låg i magen och "Himlen måste sakna en ängel" som blev en favorit när Axel var nyfödd. Det var så himla fint!! Lalle och jag höll ett litet tal om hur det är att vara förälder och Magnus höll tal som gudfar och hängde ett smycke runt Axels hals. Mormor läste en dikt utifrån Axels perspektiv. Vi är väldigt nöjda med dagen och Axel var som ett litet ljus hela dagen=)
På kvällen firade vi att någon fyller 30, har glömt vem det var som fyllde, det blir så när man blir gammal=) Då kommer de allra käraste vännerna hit, TACK!!! Jag uppskattar såååå att ni kom!
Dagens huvudperson i klänning som Axels gammelmormor har sytt
Mycket ska man stå ut med en sådan här dag...
Människo-Leo och gudmor sjunger Linn Maria
Min gudmor och gudfar
Mormor läser en dikt
Många fina presenter blev det, gudmors fina bok om Axel fick mamma att nästan bryta ihop=)
Efter ceremonin blev det kaffe och Braxel-tårta
Av farmor och Gösta fick jag en alldeles egen fårskinnsfåtölj
Jag, mamma, morfar och gammelfarfar
Min fina moster och jag
Pappa fick låna min napp när jag skulle leka arga leken med hemlige Mållgan

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Vilka fina bilder från en fin dag!



Vad tjusiga ni är och vad härligt att ha cermonin i trädgården.



Kanske synes någon dag igen. Ni är hjärtligt välkomna förbi om ni är ute och "krusar".

2009-09-15 @ 18:34:48
URL: http://bayliezochniilaz.blogspot.com/
Postat av: mormor

Tack för en fin dag och att Axel har kommit till vår familj, all lycka önskar vi er, Kramar mormor och Calle

2009-09-15 @ 18:59:37
Postat av: Moste och gudmor

Tack för en fin dag, den gav energi fram tills vi ses näst! Pussar

2009-09-15 @ 19:59:37
Postat av: Camilla

Åh, det måste ha varit en jättefin namngivning! Kul att läsa om den!



Kraaaaaam

2009-09-15 @ 20:56:39
URL: http://camillabloggar.bloggagratis.se/
Postat av: Cissi

Vad roligt med uppdatering! Mer sånt ;-)

Tack för en trevlig fest, och grattis igen tant Sofie :-)

Kram

2009-09-16 @ 10:24:21
URL: http://onthemon.blogspot.com
Postat av: farmor

Tack, tack för den mycket fina namngivningsfesten. Det syns verkligen på de fina bilderna hur nöjd Axel var den här speciella dagen. Lycka till lilla lyckliga familjen. Kramar från Farmor och Gösta

2009-09-16 @ 12:30:09
Postat av: Morfar

Det var en jättefint namngivningsfest.

Var rädda om varandra hela familjen.

Kram från Morfar o. Maggan.

2009-09-25 @ 16:05:56
Postat av: Gammelfarfar

Det var roligt att få komma till er, se ert fina hus och få vara med på lille Axels stora dag.

Ha det så bra och välkomna att hälsa på i Karlskrona.

2009-09-28 @ 08:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0